Portfolio

tisdag, oktober 27, 2015

DIY: Tincans and garlands

Sorry för sen uppdatering, var så inne i mina pysselprojekt så jag glömde bort att fota så länge det var ljust ute. Fick fota nu istället men kanske det blev helt okej ändå. Idag vill jag visa er hur man lätt kan göra sina egna halloween lyktor av konservburkar! (+ en girlang jag gjorde igår).


Tvätta konservburkarna och ta bort etiketterna. 
Måla dem i valfri färg.
Rita ut ett mönster/figur eller gör på fri hand.
Ta en spik och hammare och slå hål i burken med jämna mellanrum tills du har ditt mönster/figur
Sätt i ett ledljus och voilá! Lätt som en plätt.


Jag har placerat mina burkar på flera olika ställen i vår lägenhet, det med spöket är så sött!


Vår pastellfärgade sommargirlang som har hängt på vardagsrumsväggen fick sig en makeover. 
Nu hänger den mellan gitarrerna i vardagsrummet. 


Idag var jag på loppis och jag hittade exakt det jag letade efter, en slips och en skjorta! Ser så mycket fram emot lördag, ska bli kul att klä ut sig och se alla andras kostymer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar