Portfolio

fredag, november 06, 2015

Feberfunderingar

Hej på er, hoppas ni har en trevligare fredag än mig. Jag har blivit sjuk, jävligt ont i halsen och feber. Har fortfarande pyjamasen på och ligger under en filt i soffan, har tappat räkningen på hur många koppar te jag har druckit idag. Men min snälla pojkvän gick till affären och handlade halstabletter, blåbärssoppa och mitt favoritte som har varit slut i flera veckor och som jag inte hittat nånstans. Han hade farit till Cosmetique och hittat det där, bästa! Det är så surt att det händer just nu, vi firar vår 6-års dag imorgon och hade planerat allt möjligt kul men det lär nog bli en hemmadag istället. 
Men alltså, liiite mysigt är det ändå att vara sjuk. Hittills idag har jag redan sett en film (saving Mr.Banks) och en dokumentär (twinster) som båda var superbra, rekommenderar! Finns på netflix.
    
Det ser ut som om mina eksem är på bättringsvägen, jag har valt att lämna bort ketchup (allt med tomat) och kryddor i min mat för några veckor och se om mina eksem blir bättre. Och detta är andra dagen och det ser redan SÅ mycket bättre ut! Egentligen hade jag tänkt prova äta glutenfritt och vegetariskt men sen kom jag fram till att i såna fall, om huden blir bättre, så kan det vara svårt att veta exakt vad det är jag reagerar på och istället vore det bättre att prova på att lämna bort några saker åt gången. Så vi diskuterade det här, Ronnie och jag och kom fram till att ketchup äter jag ju nästan varje dag, tänk om jag är allergisk för det? (Jag har alltså nog varit på pricktester två gånger i mitt liv men tycker dom där testen är vääääldigt opålitliga, enligt dem är jag inte allergisk för något alls, bullshit i say) så jag fick säga hejdå till ketchupen, en kamrat som jag har haft hela livet. Heh. Men om alla mina eksem försvinner eller blir ens lite bättre så är det värt det. Kortison tänker jag aldrig gå tillbaka till. 
Oj vad långt det här blir, sorry om det är flummigt, skyller på febern. 
Hoppas ni får en fin helg, jag ska återgå till vilandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar