Portfolio

torsdag, januari 07, 2016

Ratar Sims 4

Heej! Long time no see.
Just nu har jag lite dåligt med inspiration pga att jag installerade sims 3 på min nya dator för två dagar sen och jag hade tydligen saknat att spela det. Ehehe. I somras köpte jag ju sims 4 och jag har verkligen försökt mitt allra bästa att TYCKA om det. Men neej, ogillar att det inte finns "toddler" - åldersgruppen för det är min favvoålder att spela, ogillar att världen inte är open koncept, verktygen att bygga hus med suger, att inte kunna ändra färg och mönster på typ allt är ett stort minus för mig eftersom jag älskar att bygga och inreda hus och vem vill inte kunna matcha lampan med soffdynorna? Hehe. Nej, vissa saker var nog bättre förr säger pensionären Bexi och håller sig till att spela Sims 3 som hon har spelat sedan 2009.

Det kanske kommer ett inlägg imorgon men om inte så tror jag vi hörs på måndag igen! Då far Ronnie tillbaka till skolan och jag tror vardagen rullar igång igen och förhoppningsvis återvänder också inspirationen. På instagram heter jag @rebeckadahlvik om ni vill se vad jag pysslar med i helgen.


Några bilder från det bästa spelet eveeeeeeeer:


Ser ni hur jag gillar att matcha färger? Hahahaa

7 kommentarer:

  1. Jag läste en recensent säga följande om Sims 4: "Problemet med Sims 4 är att Sims 3 finns."
    För Sims 4 är i stort sett Sims 3 minus EN MASSA saker. Jag fick själv känslan av att Sims 4 gick bakåt några steg.

    Jag är inte så jättefascinerad av tanken att bygga och inreda hus, men jag tycker däremot om att skapa karaktärer och utveckla deras historier. :) Vilket är något jag har hört att Sims 4 har förbättrat liiiite.

    Men vad jag också saknar i Sims-serien skulle vara typ en kalender. Att vi skulle ha årstider och kanske högtider. På det sättet skulle det inte kännas som att ens karaktär sitter fast i Limbo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! :) Ja, alltså jag har spelat Sims 4 kanske 40-ish timmar och verkligen gav det en chans för det var ju inte billigt direkt. Men nej, gillar det inte. :P Men det finns ju årstider-expansion pack till Sims 3 :) Där kan man också fira jul, alla hjärtans dag, påsk, typ midsommar och Halloween. Men högtiderna heter ju förstås inte det i spelet. Och det finns vinter, vår, höst och sommar, det är nog en av mina favorit expansion packs! :)

      Radera
  2. Har hört ganska mycket dåligt om Sims 4 när jag sporadiskt skummat genom lite recensioner, men alltså VAH, finns det inte ens toddlers? :'(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen eller hur!? Istället har de "kompenserat" med att bebin i Sims 4 har ben och inte är inlindad.....*wow* och att mammor kan amma sina barn. Men sen när det är dags att växa upp går dom från bebisar till barn i skolåldern!? What!? :O

      Radera
  3. Haha, själv har jag inte gått vidare från Sims 2 ännu! :D Jag har inte ens alla tilläggsdelar installerade (fast jag har så gott som alla) bara för att jag har viljat njuta av varje steg framåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :) det är längesen jag spelade Sims 2 men det var nog också riktigt bra! Wow, jag skulle aldrig kunna hålla mig från att installera om jag hade dem :D

      Radera