Portfolio

torsdag, februari 18, 2016

Den stora boklistan


Välkommen till att kika in i min bokhylla!
Jag har inte supermånga böcker än, är ett ganska stort fan av bibliotek och köper mest böcker på loppis men böcker jag älskar brukar hamna i min ägo förr eller senare. Jag lånade den här listan av Jenna. Ber i förväg om ursäkt om jag verkar flummig, eftersom jag nyss konstaterade att jag har feber. Så att. Dit for helgens planer. Kul. Men vad gör jag inte för er? Förväntar mig att ni kommer med choklad, blåbärssoppa, te, en bra tidning/bok till mig efter detta. Tack i förväg. 



Såhär sorterar jag böckerna i min bokhylla! Mest enligt tema. Harry Potter böckerna har en egen hylla, pyssel,- inrednings och faktaböcker har en gemensam hylla, "kokböckerna" (alltså en anteckningsbok var jag skriver upp recept och några böcker om choklad. typ) har ett litet hörn, två diktböcker står bredvid varann, barnböckerna (och några mjukisdjur) står på den lägsta hyllan och pocketarna är ordnade efter färg. Så ja, ganska ordnat.


Min favoritbok: Harry Potter och fången från Azkaban är min favoritbok! Så mycket kärlek till den här boken. Sirius *hjärta*


Läser just nu: Morantologi av Caitlin Moran.
Har läst den förr men det var några år sen. ÄLSKAR Caitlin, så sjukt smart och rolig kvinna!


En tidning. Jag köper väldigt sällan tidningar men om jag gör det är det inredningstidningar. 


En kokbok. Hahaha. Låt mig skratta lite på den här punkten. Om någon tror att jag äger en kokbok förutom den jag fick i högstadiet känner ni mig inte. Men några bakböcker (?) har jag.
Den här fick jag av min syster till julklapp för ett par år sedan. 


En bok av en finlandssvensk författare. Teds nya ord av Ted Forsström. 
Den får mig alltid på bra humör. 


En bilderbok. En annorlunda barnbok som är skriven av min kompis mammor. 


En tjock bok. En bok som varje HP-fan borde ha. Här finns allt som går att veta om Harry Potter filmerna; kostymerna, scenografi, allt! Så kul att läsa. 


Den bästa platsen att läsa på. Liggandes på trampolinen hemma på Nabba. På sommaren, givetvis.
Med åkrarna, skogen och sjön strax bredvid. Och måsarna. 


En snygg bok. Behövs inget mer än så. Borde dock ha fått min tatuering med också på bilden.


Ska läsa sen. De här två är näst i tur,


Presenttips och En viktig bok. (slår två flugor i samma smäll här)
En superbra och viktig bok som alla kvinnor borde läsa!
Alla kvinnor borde få den när de fyller....typ 18 år!


En deckare. Hammarby serien av Carin Gerhardsen.
Bästa deckarserien ever! Jag lovar er.


Ok, förkortade listan lite pga. feber men länka gärna här under om ni också gör listan!
Önskar mig fler bok-bloggare, följer inte en enda så tipsa gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar