Portfolio

måndag, februari 29, 2016

Working my magic in the kitchen and letting go

Working my magic in the kitchen.

Men då pratar jag inte om mat. Sånt håller inte jag på med i köket. Nej, i köket står mitt guldsmedsbord där jag nu som då sitter och jobbar. Tyvärr alltför sällan pga att min passion försvann i hela skitstormen ifjol då jag blev utnyttjad som företagare. Men enough about that. Jag tänker inte låta det förstöra min passion för yrket, så ibland får jag bara tvinga mig själv att sitta ner och göra något, vad som helst. Det har nu gått ett år sedan jag förstod att jag måste stå upp för mig själv, och inte låta andra människor köra med mig. Det var ett tungt beslut eftersom det senare gjorde att jag var tvungen att avsluta mitt företag pga för lite inkomster. I det här landet är det omöjligt att försöka sig på att göra sin egen grej, man borde liksom ha tusentals euro i inkomster från dag ett. Fatta detta: jag har bättre ekonomi nu som arbetslös än då jag försökte göra verklighet av mina drömmar och starta eget företag. Hur sjukt är inte det? Det är ju väldigt motiverande.


Anyway....hade absolut inte tänkt skriva om detta men tydligen behöver jag skriva av mig. Jag ångrar ingenting, det är onödigt. Jag tror att alla människor vi möter, bra och dåliga, och skeden/händelser i våra liv, ska lära oss något. Att det är något vi behöver lära oss. Och ibland behövs det flera liknande situationer för att vi skall förstå. Jag har märkt att en viss typ, oftast män (surprise) dyker upp i mitt liv och försöker köra över mig med sina härskartekniker. Och det behövdes flera människor som gjorde detta mot mig för att jag äntligen skulle våga stiga upp och försvara mig själv. Så tror jag det är. På flera sätt stärkte detta mig som människa och jag känner mig starkare, mer säkrare i mig själv, mina val, vem jag villa vara och att jag alltid, alltid ska gå min egen jävla väg oberoende vad människor runt mig eller samhället tycker att jag skall göra. Jag kommer alltid, alltid kämpa för mig själv och för det som jag tror är rätt. 

Jag har några "ledord" som jag försöker tänka extra på under det här året och ett av dem är release/letting go ( = frigöra/släppa taget). Med det menar jag att släppa taget om händelser/människor/minnen som gör ont. Att finna ro med det som hänt och kunna gå vidare. Starkare och kanske lite, lite smartare. 


Så idag gjorde jag färdigt detta sol och måne halsband som har legat halvfärdigt på guldsmedsbordet.


Mars, bring it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar