Portfolio

onsdag, mars 02, 2016

30 dagar till ett mer organiserat hem




Den första vårmånaden är här och för många är det en tid för vårstädning och rensning av förråd och kanske främst klädskåpet. Någon som känner igen sig?
Varje vår får jag lust att gå igenom alla våra saker och slänga och skänka bort saker och kläder man aldrig använder. Halvhjärtat städar jag klädskåpet men ändå är det en låda med kläder som hamnar i förrådet på vinden som egentligen skulle doneras men man kommer aldrig för sig. 

Men den här gången ska jag vårstäda ordentligt! För att det inte ska kännas överväldigande, har jag delat upp vårstädningen på en hel månad, och om ni vill får ni använda listan. Ni kanske behöver göra om den så att den passar er. Jag har dessutom satt med "catch-up" dagar så om man inte hinner göra allt man tänkt en viss dag, kan man göra det färdigt en annan dag. Jag har också försökt blanda både mindre och större projekt så man inte blir stressad. Vissa punkter kan man göra på en kvart, andra kräver flera timmar eller kanske en hel dag. 

Under månaden tänkte jag dela med mig av tips, speciellt med städning av klädskåpen (som alltid är en plåga) har jag några tips som kanske kan komma till användning. 
Nu ska jag ta itu med pappersarbetet! Musik och en kopp te borde göra det lite trevligare! 


Lycka till!


Om ni antar utmaningen och bloggar om det, skriv gärna en kommentar så jag får se! :) 


4 kommentarer:

  1. Jag har i drygt ett och ett halvt år jobbat på att minska mängden (onödiga) saker i mitt hem (har bloggat lite om det här: https://yllestrumpa.wordpress.com/2016/01/07/mer-eller-mindre/ ) och börjar sakta men säkert se lite resultat! Hoppar gärna på utmaningen, men kommer knappast blogga om det utan gör det mer i smyg ;) Lycka till med utmaningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste ditt inlägg, låter smart det där att skriva upp saker man köper och gör sig av med! Tror jag ska prova det! :)

      Radera
  2. Jag började på den här utmaningen (eller en liknande) för ca ett år sen, men klarade bara av de 3-4 första dagarna... Hoppas det går bättre för dig! Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, får nu se hur jag klarar det, kanske jag gör flera saker på en gång om jag missar en dag :)

      Radera