Portfolio

torsdag, mars 31, 2016

MODERN CROSS STITCH

Låt mig presentera mitt senaste beroende:

KORSSTYGN!


Jag vet vad ni tänker. Korsstygn? Det är ju bara fammona och mommona som håller på med sånt.
Då säger jag NEPP! Fast jag är nog så gott som en pensionär. Jag menar, mina hobbyn består av att bygga pussel, lösa korsord, virka och numera också brodera korsstygn. Jag tror jag skulle smälta ganska bra in. Förutom med mitt babyface då.
Hur som helst. Jag broderar inga änglar och kyrkor och sånt utan jag håller på med modern korsstygn. Det är stor skillnad, hehe. Jag började i söndags (tror jag?) och har hittills hunnit göra detta. En och en halv räv och en blomsterkrans. Ganska fina tycker jag.

 Har klarat mig på fem färger hittills men skulle gärna ha hundra till. 
Håller som bäst på med en större räv. Vet inte riktigt själv vad grejen är med alla rävar? 
Trenddjur 2016? 

Blev du sugen på att börja med korsstygn själv? 
Ta en titt i min Pinterest mapp för inspo:

1 kommentar:

  1. Ja, korsstygn och broderi är ju riktigt roligt! Jag märkte själv det just. 😊 Som du säger så behöver man ju inte brodera änglar och kyrkor. Undrar bara vad du tänkt göra med dina färdiga broderier, ramar du in dem? Skulle gärna hitta andra idéer för vad man kan göra med dem 😊

    SvaraRadera