Portfolio

fredag, april 15, 2016

Fredagslistan

Snodde den här roliga listan av Malin!

HAR DU?
Öl i kylen? Nej, men colan väntar på mig. Jag kör faktiskt en alkoholfri april så ingen alkohol för mig. Förvånansvärt lätt ändå tycker jag att det har varit. Rekommenderar alla att göra det någon gång!
Något husdjur? Nej, tyvärr! Men jag älskar djur och skulle gärna ha en hund en vacker dag.
Någon favoriträtt? Svårt för jag älskar det mesta, men Ronnies pasta bolognese är väldigt god!
Puder på dig? Väldigt sällan. Det enda jag sminkar till vardags är ögonbrynen.

Så här långt har jag kommit på min filt. // Annika och jag för typ en månad sedan. 


Några framtidsplaner? Int egentligen. Har planerat att vara på AE åtminstone hela juni om jag inte får ett jobb jag sökt.... annars tar jag det som det kommer. Den senaste tiden har jag funderat på om jag och Ronnie borde gifta oss när vi firar 10år ihop.....det är bara 3 år dit och kanske man har pengar då att ställa till med en fest?
Någon sjukdom? Inget annat än min hudsjukdom. Håller faktiskt på för tillfället och undersöker den igen, försöker få en remiss till ljusbehandling så ni kan ju hålla tummarna för mig! Väntar på en kallelse till hudpolikliniken i Kokkola. 
Gymkort? HELL NO! Hatar gym. Tränar bäst ensam. Får ju också ganska mycket vardagsmotion då vi inte har någon bil. Ibland yogar jag. 
Fikat idag? Nej. Dricker inte kaffe.
Nagellack? Inget för tillfället. Om man jobbar med händerna så mycket som jag gör är det ganska meningslöst.....men jag gillar nog nagellack och det fanns faktiskt två lack i min senaste Dermosil beställning, som väntar på mig vid posten. 

Ifjol när jag gjorde en ring åt syrran. Matchade nagellacket med stenen.


VEM?
Delar du mest minnen med? Syrran och sambon.
Längtar du mest efter? Ronnie!
Stör du dig på? Det här landets politiker. Sexister. Bilister som inte stannar för fotgängare som bär på svintunga matkassar som man måste bära i tre kilometer...... - _ - 
Lagar mat? 50/50, idag är det min tur. Det blir tacos!
Diskar? Jag.....

VILKEN?
Tidning läser du? Prenumererar inte på en enda. Men när jag är hemma i Terjärv är det ÖT.
Dag fyller du år? 24:e september.
Årstid föredrar du? Alla har sin charm men våren är ju nog underbar!
Kommun är du uppväxt i? Kronoby kommun.

Från mitt gamla sovrumsfönster i Terjärv // Vårt vardagsrum.


VAD?
Gör du nu? Lyssnar på musik och kollar missnöjt på den obäddade sängen. Usha. 
Gör dig till en bra människa? Jag är väl ganska snäll och empatisk? 
Gör dig till en dålig människa? Har svårt att förlåta om någon har gjort något riktigt, riktigt fittigt mot mig. Då är det hasta la vista, baby. 
Vill du arbeta med? Något kreativt och med människor. Vet dock inte mer än så.
Är roligast just nu? Betong projekten på AE, och ett roligt telefonsamtal i början av veckan.
Har du på dig nu? Min nya mjukisoutfit!
Äger du för skor? Det är en hel del. Kanske 15 par? Mina favvisar är svarta converse och de svarta ankelbootsen med nitar på. Om det är svarta och har nitar är det antagligen något jag älskar. Och leopardmönstrat. 







Har du för storlek i skor? 38 i vanliga sneakers och 37 i finskor.
Läser du för bok? Läser slutet av Mayas dagbok av Isabel Allende, spännande!!!
Ska du göra nu? Börja laga middag - tacos - fredagsmyyyys! 


Ha en superdupermega fantastisk helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar