Portfolio

torsdag, maj 05, 2016

L A T E L Y


Väldigt skönt med långledigt! Idag har vi bara tagit det lugnt (jag har kollat x antal Doctor Who avsnitt och samtidigt broderat ett Tardis bokmärke) för det blev utgång igår efter vernissagen. Jag hade en kul kväll men back to work, liksom. Har ännu 7st. ofärdiga bridesmaid armband som jag tänkte få färdiga imorgon. De tar mycket längre att göra än jag hade trott....
Älskar de blåa tonerna i bilderna. Älskar allt blått just nu.


Oj oj oj vad den här inspovågen är lång och produktiv! Men då vistas jag ju också i en väldigt kreativ miljö varje dag där jag blir inspirerad av tekniker, föremål och människor. Tavlan med den roliga texten har Ronnie dock gjort. Texten är handtryckt. Men visst är det rosa halsbandet coolt!? Vi tillverkar smycken av skrot och detta halsband fick sin början av en gradskiva som jag sågade och borrade i. Sedan knöt jag fast garn och klippte det till rätt längd. En hel kollektion med skrot + garn är på gång, så himla kul att tillverka smycken igen (även om det inte är i ädelmetall). De kommer att finnas till salu i Pop-Up shopen vid After Eight.

Nu ska jag återgå till Dr. Who :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar