Portfolio

torsdag, juni 09, 2016

DIY Feather Lamp

Äntligen har den hittat hem - min handgjorda fjäderlampa! Jag tillverkade den på After Eight för någon månad sedan och den har varit på utställning så jag har inte kunnat ta hem den förrän nu. 
Den har hittat sin plats vid mitt skrivbord, den ger ju mest allmän belysning så den funkar bäst som en myslampa. När den är på ser det ut som om den brinner, själv tycker jag den är finast när den är av. Lampan är gjord av hönsnät och papier maché, fjädrarna är limmade med limpistol. Lite kladdigt var det men bara man har tålamod så! Upptill på klotet finns ett hål i hönsnätet så man slipper in med hela handen och byta lampa. Men jag täckte över hålet med fjädrarna så att hålet inte skulle synas. 


Min fluffiga lampa vid skrivbordet.


Materialkostnader: 2,95€
(Men då fick jag allt utom fjädrarna gratis från AE. 
Men dyrt behöver det absolut inte bli. Lampfoten är köpt på loppis). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar