Portfolio

måndag, juni 27, 2016

Sommarläsning

Nu är det bara några dagar kvar tills jag får "sommarlov" och den här gråa måndagen ägnar jag mig åt att beställa hem några böcker. Förutom några dagars jobb kommer jag vara ledig hela juli och halva augusti så det kommer finnas massor av tid till att läsa.  Här är böckerna jag tänker läsa i sommar!


Loppisfyndade böcker.
Loppis är ett perfekt ställe att skaffa sin sommarläsning på, om du läser mycket men inte vill sätta en förmögenhet på böcker som du bara läser en gång. 


Den här sommaren läser jag igenom HP böckerna än en gång.....


.....för att tagga inför THE EIGHT STORY som utkommer 31.7! Har förhandsbeställt "boken" (det är ju ett teatermanus) och är otroligt exalterad inför den. Borde hinna läsa alla sju böckerna före det, är nu på fjärde så no panic. // Nyaste deckaren av Sofie Sarenbrant! 


Märkte nyss att den tredje och avslutande delen i "Passage"- trilogin av Justin Cronin har kommit ut det här året! Va, hur har jag missat detta? Om ni gillar scifi och dystopi ska ni läsa serien! Har väntat tre år på den här sista boken. Han har tagit god tid på sig, så hoppas den är bra!

Efter att ha sett första säsongen av Outlander tv-serien måste jag få mer så jag tänkte börja läsa böckerna, som tur finns det åtta stycken så jag har något att plöja igenom. Can´t wait!


Vad ska ni läsa i sommar?

2 kommentarer:

  1. Böcker! Härligt! Eftersom du frågar kan jag inte låta bli att svara: själv har jag nyss läst Amy Poehlers Yes Please och har en halvfärdig Walden av Henry David Thoreau på gång. Jobbar på nordiska husets bibliotek i sommar så jag misstänker att någon enstaka nordisk deckare eller biografi slinker med hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägger till Amy Poehlers bok på läslistan! Låter kul med jobb på bibliotek - drömmen ju!

      Radera