Portfolio

söndag, juli 03, 2016

Drömmen blir sann

Ni vet ju hur jag i förra inlägget skrev om vad jag ville göra i sommar och skrev "förhoppningsvis bli hundägare" ? Nå, det jag inte skrev var att vi dagen efter skulle och kolla på en hund! I maj började letandet efter den rätta hunden för oss och jag har varit i kontakt med flera ställen men den här gången kändes det annorlunda.....Ronnie ville gärna ha en border collie men jag hade inte så stor skillnad på ras. När jag började läsa på om border collien kom jag fram till att rasen kanske inte passar oss ändå. Så då började vi också kolla på blandraser och plötsligt en dag fanns hon där - min drömhund! Hennes pappa är en flatcoated retriever och hennes mamma är en mix av husky, golden retriever och nova scotia retriever. SÅ. HIMLA. SÖT.

*emoji med hjärtögon*


Vi hälsade på henne i torsdags och hon var verkligen ett energiknippe och så otroligt söt. Vi fick också träffa föräldrarna. På tisdag flyttar hon hem till oss, Zoey Violet. Fast hon kommer nog bara att kallas för Zoey. Så ni kan ju förstå att jag är ganska förväntansfull just nu! Hela helgen har gått åt till att göra lägenheten valp-säker. Jag har också sytt en stor dyna åt henne som ska vara i vardagsrummet. Imorgon blir det en shoppingrunda till djuraffären! Aaaah, fattar inte att det äntligen händer. Jag har drömt om en hund sen jag var liten. SO HAPPY! Zoey kommer självklart att få en egen kategori på bloggen. 

1 kommentar:

  1. Så sjukt söt! Väntar så själv på den dagen som jag seriöst kan fundera på att ta en valp <3

    SvaraRadera