Portfolio

lördag, juli 09, 2016

Zoey

 
Jag heter Zoey och är 9 veckor gammal. I tisdags fick jag ett nytt hem och i bilen på väg till mitt nya hem var jag ganska rädd. Men Rebecka satt bredvid mig hela vägen och försökte trösta mig. När jag kom till mitt nya hem bajsade jag på köksgolvet, jag vågade ju inte ännu bajsa ute. 

Ronnie och Rebecka hade köpt en säng åt mig men jag tycker det är mycket mysigare att sova under soffan, med benen utanför. Se själva!
 
Jag får samma mat som jag fick hemma och jag har ätit bra, vilket R&R tycks vara glada över. Igår lärde jag Ronnie mig "sitt". Varje gång de ska torka av mig efter att jag varit ute i regnet eller för att jag ska få äta ska jag sitta först. Men det är ju inte så svårt, så jag gör det. Tydligen får jag inte heller bita i kopplet, fattar inte varför, det är ju så roligt? 
 
Idag fick jag två nya leksaker, en boll av gummi som jag låg och tuggade på jäääättelänge och en tuggleksak som ser ut som en bilring! Det var så skönt för tänderna! 
 
Jag och älgen Hälge

Jag tror jag nog kommer trivas helt bra här, tar nog bara en stund att bli van med alla intryck, min nya familj, omgivningar och rutiner. 

 
Följer med vad Ronnie gör i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar