Portfolio

tisdag, augusti 23, 2016

Ett foto i timmen

Jag tycker det är roligt att göra EFIT-inlägg ibland, det är också kul att läsa andras, så idag passade jag på att göra det då jag visste att det skulle bli en bra dag! (gårdagen var skit).


Väckarklockan ringer redan 07:15 men inte en chans att jag skulle börja fota något då. Genast när vi vaknar, (jag och Zoey då), far vi fort uuuuuut på en 10min kissrunda. Väl inne igen (snabb gosstund med Z) äter jag frukost medan Z försöker hoppa upp på bordet, och när klockan slår 8 får hon frukost. Sen ut igeeen. Först efter det kan jag börja göra mig i ordning. 08:40 går jag ut genom dörren medan Zoey börjar gny och ibland yla efter mig (fast hennes husse lämnar hemma med henne).


Efter 20 min promenad in till stan (jag går jätte långsamt) är jag framme vid After Eights verkstad. 
Det är bara att fortsätta var jag slutade dagen före och idag är det lettering som gäller. Vi skall göra varsin plansch med olika slags bokstäver. Jag gör min klar.


Har gjort mina uppgifter och tar en paus i soffan. Virkar och lyssnar ikapp på en podd. Njuter.


Kl.13 äter vi lunch. Don´t worry, Glassen åt jag som efterätt. Jag var så hungrig så jag glömde fota. OJ oj oj. Så otroligt god mat varje dag. 


Jag målar en skylt för Spotlight-evenemanget på AE imorgon. Kom på loppis dit!!!!


Hemma igen. Ronnie har legat hemma i feber så Zoey har varit lite orolig då hennes husse inte har orkat busa så mycket. Vi går ut en runda och sen står hon så här i soffan i typ en halvtimme så jag hinner diska, förbereda hennes mat, packa och äta en snabb middag.


Zoey får gosa med Ronnie i sängen så länge jag smiter upp på vinden och snabbt rotar igenom alla lådor och påsar för saker att sälja på loppiset imorgon. Hittar en hel del. Ska också sälja lite hantverk imorgon, smycken och virkat. Lite över fem susar svärmor/Zoeys fammo in på gården och vi får skjuts till valpkursen, som ligger på andra sidan stan.


På väg hem igen efter en väldigt spännande kväll! Zoey har fått träffa på många valpar, alla så himla söta, och varit jätteduktig. Hemma väntar nya tugg-godisar, för att fira hennes 4 månaders dag! äääh, vart tar tiden vägen?!


Nu sover Zoey sött i sängen, Ronnie hostar och snörvlar i vardagsrummet (stackarn) och jag ska rota igenom några lådor, virka och kolla någon serie före jag också däckar. Har varit en intensiv dag, speciellt då R har varit sjuk så jag har passat upp honom och fixat allt annat. Men imorgon är det en ny dag, tur det!


Ville också visa kaktusen jag virkade igår. Det är en nåldyna!
Och så här har jag sett ut idag. 
Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar