Portfolio

onsdag, augusti 17, 2016

Jag skapar igen

Dagarna rusar förbi och jag glömmer att blogga! Aldrig har dagarna gått såhär snabbt, och aldrig har jag haft så bra rutiner som nu. Allt tack vare hunden. 
I måndags återvände jag till min arbetspraktik vid After Eight och det är jättekul att vara tillbaka! Det är så kul att få jobba med händerna igen, det är ju något som verkligen minskat sen vi skaffade hund. En perfekt lördag enligt mig förut kunde bestå av 5+h sittandes i soffan med virknålen i högsta hugg och samtidigt kolla någon serie från netflix. Those days are gone! Numera tar jag fram virknålen genast när hunden somnar, haha. Man måste ju passa på. 

Kavlar ut en virkad duk i stengodslera. // En glad jag med snapchatfilter.
Dessa första dagar har vi jobbat med keramik, första dagen gjorde vi skulpturer, vi skulle göra någon del av människokroppen och jag hade hjärnsläpp de första timmarna. Slutligen gjorde jag en halv kropp med en vacker röv och tatuering på sidan av låret. Inte alls random. Gjorde inget kön så den är könlös. Sen fick vi göra bruksföremål åt oss själva, som jag såklart glömde fota, men jag gjorde bl.a. dippskålar och en temugg (visar sen när de är klara). Idag jobbade vi med produkter till Grow-shopen som finns i Cafét på AE. Bland annat tallriken ovan med spetstryck som jag gjorde kommer finnas till salu där. Wihoo nu somnade hunden så nu får jag egentid! Mys i soffan, netflix, tända ljus, choko och te, here i come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar