Portfolio

onsdag, augusti 31, 2016

Onsdagsinspo: Suzanne Sullivan


På After Eight har vi hållit på med keramik och före kursen började sökte jag inspo på pinterest på vad jag skulle kunna göra, och fann Suzanne Sullivans keramik! Jag föll pladask för hennes konst och bruksföremål, de är så himla vackra! Jag gillar att det syns att det är handgjort, formerna är inte perfekta, dom är unika. Hennes hemsida: suzannesullivanceramics.com (dock verkar den vara under konstruktion)


Suzanne bor i Brooklyn, NYC, så nu behöver jag en orsak att åka dit för att köpa hennes porslin.

Man vill ju ha allt!

Så dessa bilder låg i bakhuvudet när jag började jobba med designen av min tekopp idag. Jag använde mig av engobe i tre olika färger; svart, rött och koboltblå. På bilden ser det ju ut att vara grå och rosa men efter att den har bränts ska färgerna ändras. Det gråa är svart engobe och det rosa är faktiskt två olika färger, rött och koboltblått. Engobe är lera blandat med färgpigment som man målar på när föremålet är "läderhårt". Den bruna leran borde också bli vit så det ska bli spännande att se hur min unika temugg blir efter bränning!

Prickigt och randigt

Prickigt inuti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar