Portfolio

söndag, augusti 07, 2016

Snart är den slut


Fäboda

Snart är den över. Sommaren. Och jag tycker det ska bli riktigt skönt med svalare väder, mysiga höstkvällar, få se Zoey växa upp och kunna gå på längre promenader, umgås med vänner, virka massor, alla serier som börjar igen. Gå tillbaka till vardagslunket helt enkelt. Jag älskar hösten.

Köpt ny skohylla till hallen. Det stoppar inte Z dock. // Min älskling. // Syskondag.

Sommaren 2016 blev en av de bättre somrarna på länge. Även om jag inte den här sommaren heller hade något jobb och ingen bil och var ganska pank så blev den bara så mysig! Jag behöver inga lyxiga utlandsresor eller fest varje helg för att vara nöjd. Bara jag får vara hemma mycket, läsa och handarbeta, träffa vänner och familj åtminstone en gång i veckan är jag lycklig. 

Ett kort sommarjobb hade jag ändå, som biljettförsäljare på "Visor på väg"- turnén. I år var artisterna Frida Andersson, Thomas Lundin, Heléne Nyberg (min svärmor) och Erik-André Hvidsten. Kan rekommendera visfestivalen för yngre folk också inför nästa sommar! 


5 favorithändelser från sommaren 2016:

Min systers bröllop
Midsommar med familjen
När vår valp Zoey kom hem
Timmarna spenderat med vännerna
När Zoey började slappna av här hemma och vågade vara sig själv

Kusinbarnet Vincent är nu 2år! // Snodde mammas klänning och kände mig cool. //  HP forever.


Nåja, än är ju inte sommaren slut. Idag ska Zoey åka och hälsa på sin mommo (LOL, alltså min mamma) till Terjärv för första gången. Det vankas plättkalas med familjen och min kusin med familj. Lite nervös är jag nog över den långa bilresan då hon inte riktigt gillar det men det ska väl nog gå bra. Jag ska ta kameran med också, det är nog något jag inte har hunnit med den här sommaren, att fotografera. Jag har typ bara bilder på Zoey i telefonen, haha. Men det ska bli kul att se vad Zoey tycker om att vara tillbaka på landet, springa på ängarna och utforska nya ställen. Ser så mycket fram emot dagen! Och plättarna förstås. Ha en bra söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar