Portfolio

torsdag, september 01, 2016

Den ultimata höstlistan

Äntligen är min favoritårstid här, den ljuva hösten! Nu lämnar jag den tråkiga bloggtorkan bakom mig och siktar mot en kreativ höst och jag börjar den med den ultimata höstlistan som jag plockade ihop bara för er! Ni får gärna låna listan, länka hit isåfall så att jag också får läsa! Alla bilder är mina egna.



Hur kommer din höst se ut?
Vara i verkstan på After Eight om dagarna, hemma med killen och hunden om kvällarna. Virka, kolla serier och äta choko när hunden har somnat. Läsa tills jag somnar. Wake up and repeat. Ja, och på helgerna kan vi gå tillbaka och sova efter morgonrastningen. Skönt! Älskar min vardag just nu.

Några nya rutiner du vill införa?
Yoga en stund före läggdags varje kväll. 


Vad önskar du dig i höst?
Ett trevligt jobb och en bil. 

Bästa höstmusiken?
Regn mot tak är det jag helst lyssnar på men annars blir det mycket akustisk pop, melankolisk musik och en del jazz. Jag och kusinen hade tänkt försöka göra torsdagsjazzen på krogen i stan till en tradition. Får se vad det blir av det, hehe. 


Har du köpt något nytt, i klädväg inför hösten?
Ja, älskar höstmodet! Har köpt två stickade tröjor, en tunn vit och en croppad röd/lila (min första köpta croppade tröja på det här årtusendet) som jag hade tänkt matcha med min plaid (skotskrutiga?) kjol. Har i flera år velat ha Dr. Martens och denna höst ska jag köpa såna åt mig själv som 26års present! 

Tänker du köpa något nytt inom inredning i höst?
Tror faktiskt inte det, kanske byta soffdynorna mot lite mer murriga färger men that´s it. Och det är något jag har i skåpen. Efter två år i lägenheten börjar den kännas "färdig", så som jag visualiserade att det skulle se ut när vi flyttade in. Bara hunden skulle bli rumsren så att vi kan ta fram våra stora, fluffiga mattor igen...


Vad dricker du i höst?
Clippers te (vitt och pepparmint) och varm choklad. Kommer aldrig bli en kaffedrickare. 

Vad vill du äta i höst? 
Min syster gjorde en raw morotskaka till vår kusins babyshower här för en månad sedan och OH MY GOD vad god den var. Daniela, tu får laga ejn åt mi tå ja fyldär 26, deal? Den godaste kakan jag någonsin ätit, på riktigt. Kan inte sluta tänka på den. 



Har du inplanerat något kul i höst?
Kanske ordna någon liten fest för att jag fyller 26 i september. Ser mycket fram emot att träffa min kusins bebis som ska födas den här hösten! Kent konsert med syrran och ett par vänner. Och Halloween förstås! Tror dock inte vi ordnar någon fest i år. Skulle vara kul att gå på någon annans. 

Vilka serier ska du kolla på i höst?
Walking Dead, Outlander, The Fosters, Dr. Who, Kardashians, X-Factor UK och nu håller jag på och ser om Modern Family! Bästa komediserien sen Friends!


Vilka projekt/idéer ska förverkligas eller göras klara?
Min hexagon filt fortsätter jag att virka på, keramikföremålen gjorda på AE hoppas jag kunna använda det här året ännu, egendesignade amigurumi mjukdjur är på skiss-stadiet, smycken i keramik är på gång, virkade mössor och halsdukar gör jag hela tiden. Och jag funderar redan på julklappar.

Favoritstället?
I soffan, under en filt med en sovande hund bredvid mig. 

Vad ska du läsa i höst?
Bloggar! Läser fortfarande Outlander så den vill jag ha läst klart före jag fortsätter på något annat, annars tror jag den blir liggandes (jag har redan sett första säsongen av tv-serien, tips!). Sen har jag en hop med böcker som jag hade tänkt läsa i sommar, men tiden räckte plötsligt inte till med en valp i huset, heh. 


Finns det något negativt med hösten?
Har inte så mycket emot att vara ute i regnet med hunden (det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder) men det är inte så kul då hon släpar in ett kilo grus varje gång vi varit ute. Hon älskar regn men gillar inte att bli torkad då vi kommer in. Så istället är alla möbler våta. Kul!

Hur vill du minnas hösten 2016?
En glad, mysig, kreativ och skapande höst. Det känns som att det bara går uppåt nu, som att mina drömmar kan bli sanna så småningom. De känns inte lika avlägsna längre. Det här året har varit så mycket bättre än året innan och jag hoppas och tror att slutet av året blir riktigt bra.


Hey, cheers för hösten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar