Portfolio

fredag, oktober 14, 2016

Vad jag gör i verkstan

Någon av er är kanske nyfiken på vad vi tillverkar i Liljas verkstad? Vi är i full gång med att tillverka produkter för vår pop-up butik GROW. < kolla vår fb sida för fjolårets snygga produkter! Snart är det öppning igen, med helt nya produkter, designade och tillverkade av stadens ungdomar. Här är en smygtitt på vad jag personligen tillverkar för butiken. 


Liten, virkad drömfångare.


Den här veckan har vi jobbat med att skapa egna mönster som vi sedan ska trycka på kökshanddukar, tygväskor, dynvar m.m. Allt tyg är återanvänt - tummen upp för det! 


En vecka tillverkade vi smycken.....jag kombinerade mina två passioner - smycken och virkning!


Mera mönster.....julmotiv! Ni kommer kunna köpa så mycket fina julklappar! 


.....och jag håller på med matta nr. 2. Får se hur många jag hinner virka före jag slutar. 
Jag har nämligen bara en och en halv månad kvar i Liljas Verkstad. 
Sen är det nya utmaningar som väntar. Spännande va? 


P.S!

Om du är mellan 16-29 och inte har något att göra om dagarna (t.ex är arbetslös eller sjukskriven) rekommenderar jag verkligen att fara på praktik till After Eights ungdomsverkstäder, läs mer på: Liljas växthus. Det har varit ett superroligt halvår, jag har fått nya vänner och fått prova på så många nya saker jag aldrig annars skulle haft möjlighet till. Jag önskar att t-e byrån skulle berätta om After Eights ungdomsverkstäder för jag fick reda på det genom en bekant. Liljas verkstad har också en egen blogg som du hittar HÄR! 

En bråkdel av vad jag har hållit på med det senaste halvåret. 


graffiti, keramik, shibori, tygtryck, väva mattor, göra smycken, betong, målning, musikworkshop, afrodans, smide, göra lampor, trashart, utflykt till Malakta, Yes forum, Utedag vid Fäboda, drakbygge och flygning, paddling, midsommarfest i Purmo, utflykt till Tankar, simma med torrdräkt och så mycket mer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar