Portfolio

söndag, februari 26, 2017

En Riddari av svärmor

För några veckor sedan satt jag i källaren på jobbet (garnaffären Marks & Rosengren om någon har missat det) och valde färger till en stickad tröja som min svärmor skulle sticka åt mig. Velade mellan vinröd och petrol men valde min favoritfärg till slut. Jag levererade garnet åt svärmor Heléne och vips hade det gått två veckor och den var klar! Jag fick den i måndags och jag har använt den varje dag sen dess. Den är mjuk, skön, varm och framförallt otroligt vacker! Sanna fotade mig i tröjan igår.


Nya favoriten i garderoben! Mössan har jag stickat på stickring.

Det är sällan jag står framför kameran, trivs ju bäst bakom den men denna tröja förtjänar att visas upp tycker jag. Men helt seriös kan jag ju inte vara på varje bild, haha.



Mönster: riddari
Garn: Svarta Fårets raggsocksgarn
Färger: vit 05, ljusgrå 11, mörkgrå 29, petrol 88


Så vacker tröja!
Tack Heléne! 
💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar