Portfolio

lördag, februari 11, 2017

Friheten med att ha bil

En bil är för många en självklarhet, men inte för oss. De senaste fem åren har vi klarat oss utan bil och det är ju superbra. Men att inte ha friheten som en bil ger, kan vara ganska irriterande. Speciellt då man bor i en stad där det inte finns någon fungerande kollektivtrafik. Att alltid vara tvungen att fråga skjuts om man ska veckohandla, köpa hundmat från Mush fabriken eller bara åka och hälsa på vänner och familj är ju inte så kul. Ni vet vem ni är som har orkat skjutsa oss, TACK SKA NI HA. Nu behöver ni inte göra det mera! Och att vara beroende av andras tidtabeller och scheman är frustrerande. Jag är vuxen, jag vill bestämma över mig själv. Jag vill vara fri. Somrarna har varit skittråkiga då vi har varit fast i stan. För vem vill vara i stan på sommaren? 

Men nu är det över för vi har SKAFFAT EN BIL! 



Jag tror på tankens kraft och att skriva ner sina drömmar. De senaste åren har det stått "Skaffa bil" på min bucket list och plötsligt blev det sanning! Ni vet inte hur lycklig jag är just nu. Detta kommer ändra våra liv. Tänk att jag kan köra iväg och hälsa på min kusin/syster/mamma/kompis NÄR JAG VILL. 
Köra ut till havet/villan/skogen när jag vill. Ta en spontan roadtrip när jag vill. Tänk en sommarkväll, så kan vi köra ut till ett grustag med Zoey och låta henne simma i kvällssolen. Det känns så befriande! Sommaren 2017 kommer bli underbar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar