Portfolio

fredag, mars 10, 2017

Min fredag och bröllopstankar

Idag har hela familjen varit ledig och det har varit mysigt! Vi har gått några promenader men annars tagit det ganska lugnt, Ronnie bakade pannpizza ikväll igen. Jag tycker ju att matlagning är rätt så tråkigt så jag är glad över att det är ett av Ronnies intressen! För jag älskar ju nog att ÄTA maten. Det är bara tillredningen som är så tråkig och långsam. 


På eftermiddagen gjorde jag en tre timmar lång loppisrunda, helt ensam. Ganska skönt att gå på loppis ensam, så får man gå i sin egen takt och stå bland matträtona i en halvtimme. Tror det blir förvaringskorgar av dessa (köpte en hel påse med olika färger) till att förvara mina många projekt i.


Zoey finner man ibland under soffbordet. 


Idag var dagen då jag började samla gammalt porslin till ett framtida bröllop. Jag tror det kanske blir av nästa år (är förlovad sen 2012), men egentligen borde man ju vänta till året därpå för då har vi varit ihop i 10år så det skulle ju vara kul att gifta sig det året. Anyways, vi vill ha ett höstbröllop (vi fyller båda år på hösten) och jag vill ha ett (obs! jag, Ronnie är minimalist, stackarn!) bohemiskt, diy, ganska färggrannt bröllop! Efter år av pinterestande är jag ganska säker på hur jag vill ha det. Och jag vill ha en bordsdukning med mismatchade tallrikar men att alla har någon gemensam nämnare - jag söker gröna och guldiga tallrikar. Egentligen skulle jag vilja ha turkos/petrol men såna färger finns inte på gamla fat är jag rädd. I såna fall är de väldigt få. Och blått är så vanligt och tråkigt så nej tack.
Tänk er juvelfärger! That´s my wedding.


Mässingsljusstakar, blommor.....dock tror jag vi får skippa färggranna glas. Det blir nog för mycket. Och för dyrt. Det är nog lättare att samla på tallrikar än glas, praktiskt sett. Så tror ni jag har tillräckligt med tid om jag ska samla bröllopsporslinet ett och ett halvt år före bröllopet? Det blir ju ett ganska litet bröllop, med ca.60 gäster. Har inte ännu bestämt mig om jag bara ska samla på tallrikar eller också på assietter och kaffekoppar.....oj oj oj. Borde nog köpa mig det där vitrinskåpet nu. Ja, det var lite tankar om porslin. Vem har jag blivit?!

Bröllopsporslin: 2 fat, 1 assiett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar