Portfolio

fredag, september 01, 2017

Vi ska gifta oss!


Äntligen kan jag börja blogga om bröllopsplanering! Efter snart åtta år tillsammans, och av dem fem år som förlovade har vi äntligen bestämt oss för att nästa år ska vi gifta oss! Bättre sent än aldrig. Planeringen började vi med i augusti, (jag har nog planerat det på pinterest sedan 2012, hehe) och jag tycker vi har kommit bra i gång.


Kort om oss:
Så den här typen här hade jag tänkt gifta mig med, om ni inte visste det från förr. Han heter Ronnie och är ett år yngre än mig (skandalöst!). Vi är uppväxta i samma by, men hängde i olika kretsar tills jag och mina kompisar for på hans hemmafest när jag var 19 och han 18 och där började allt. Ronnie är smart, omtänksam, kärleksfull, kreativ och min soulmate! Sen 2009 har vi varit tillsammans, ett år med Atlanten mellan oss men det fixade vi (men det var inte lätt), sen studerade vi tre år i Ekenäs och blev guldsmed (jag) och textilartesan (han). Sen flyttade vi upp till Österbotten igen, började studera (han grafisk design) och jobba (jag) här. Så har vi ju vår bebis Zoey, som är en hund på 1 år!


Var/När/Hur?
Vi kommer att gifta oss nästa år, tidigt på hösten. Vi båda älskar hösten och fyller båda år då så vi har nog alltid vetat att vi ska ha ett höstbröllop. Datumet tänker jag ännu inte avslöja. Den perfekta lokalen hittade vi också för några veckor sedan och vi bokade det samma dag vi var och kollade det! Det kommer också att hållas hemligt ännu ett tag men jag kommer berätta vilken slags stil det är. Jag planerar också ett blogginlägg med lokaler vi funderade på men av olika orsaker inte valde. Det är otroligt lite information och listor över bröllopslokaler i Österbotten som finns på nätet, så mycket som jag har googlat och letat i sju år gamla forum. Jag tror folk inte vill "avslöja" de bästa bröllopslokalerna (LOL)  men sharing is caring säger jag så det inlägget är på gång.

Vårt bröllop kommer bland annat innehålla: en borgerlig vigsel på festplatsen, mycket DIY, mysig stämning, god mat, bra musik och kärlek förstås. Det kommer att vara ett relativt litet bröllop (runt 70 pers).


Checklista:

bestämt datum: JA
bestämt tema & färgskala: JA
bestämt brudtärnor och bestman: JA
skrivit gästlistan: JA
bokat bröllopslokal: JA
bokat fotograf: JA (min bff)
bokat grafiker: JA (lol det är Ronnie)


Jag vet inte exakt hur ofta dessa bröllopsrelaterade inlägg kommer dyka upp men jag har en hel del att skriva om, det vet jag. Funderar mycket på traditioner och på varför jag inte vill följa vissa, så det kommer jag att skriva om. Också om hund på bröllop, om vi kommer ha ett barnfritt bröllop, osv. Fråga om du funderar över något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar