Portfolio

onsdag, november 08, 2017

En ny vardag

I måndags återvände Ronnie till skolan igen efter att ha varit hemma ett halvår (praktik, jobbat hemifrån). Det betyder att jag och Zoey äntligen har lägenheten för oss själva på dagarna! Vet ni vad det betyder? SPELA JULMUSIK!!! Och jag kan gå runt och sjunga hela dagen utan att någon klagar på mig. Zoey har väl ännu inte förstått hur hon ska få tyst på mig. 

Zoey var så förvirrad på måndag morgon då HUSSE skulle gå ut med henne och inte jag så hon tog med sig filten för säkerhets skull, haha. 


Så vad gör vi på dagarna då undrar ni säkert?
Efter morgonrastningen blir det frukost för båda (men jag får äta den i soffan) och kollar Gilmore Girls. Virkar en timme typ. 

Restgarnsfilten jag hittade när jag städade och som nu är det enda jag virkar. Har glömt alla mina andra projekt. Typiskt mig. På söndag natt när jag försökte sova kom jag på den briljanta idén att städa och omorganisera hela jävla bokhyllan nästa dag. Imorgon är det onsdag och jag är ännu inte klar. För att jag börjar läsa gamla dagböcker jag hittar och börjar klippa ut fina bilder till min bujo från tidningar.....alltså herregud. Imorgon ska jag ha det klart för min beställning från slöjdetaljer har kommit så jag måste sätta igång med mitt stora projekt! Följ mig på instastory imorgon! (rebeckadahlvik)



På eftermiddagarna tränar vi, går längre promenader eller så träffar vi våra vänner i hundparken som är på tio minuters gångavstånd! 


Eller tar en tupplur tillsammans. ❤️ Jag är väldigt nöjd med vår nya vardag även om jag inte gillar att vara arbetslös och hur den ekonomiska biten blir så jobbig direkt. Men jag försöker göra det bästa av situationen, umgås mycket med min lilla familj och vänner, vara kreativ och tillverka produkter som jag ska försöka sälja på julmarknader och så. Det blir nog bra! Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar