Portfolio

onsdag, november 15, 2017

Project Life Album



Gillar du att scrapbooka och ha dina foton i riktiga, fysiska album men orkar bara göra några sidor och sen glömmer du hela projektet? (Det gör jag nämligen). Då kanske Project Life är något för dig!
Du sätter dina foton och journaling cards i plastfickor och designar snabbt och enkelt dina sidor. Album och plastfickor går att köpa i flera olika storlekar, jag har använt det största, 12 x 12. 
Mer info om Project Life hittar ni här: beckyhiggins.com/ (Jag är inte sponsrad, tycker bara om konceptet). Där finns också alla kollektioner på album, plastickor och journaling cards. 


Mitt album är 12 x 12 och jag köpte dessa plastfickor, 60st.
Produkterna kan man köpa i flera olika finska webshoppar, t.ex Kreatina , chiccompany (min favoritbutik) och dekorette ! 
Journaling cards kan man köpa i olika stora förpackningar och i oändligt många färger och mönster. Jag valde "Modern Core Kit" som har över 500 kort. Det kostade 29€ men jag tycker det är värt priset för man kan ju använda korten till så mycket annat också! Jag har använt mina som grattis kort, som dekoration i min kalender, skickat åt mina brevvänner osv. 

Ett litet urval av mina 500 kort. Dom finns i två olika storlekar. 

På baksidan av korten kan man skriva ganska långa texter om vad som händer i bilderna!

Så här kan en sida se ut! Jag tycker om att använda rosa mot de svartvita fotona, så snyggt! 
Plastfickorna finns i olika designer så man kan välja vad som passar bäst.

Så kul att äntligen ha alla viktiga händelser i ett album! 
Detta är bilder från Zoey första veckor hemma.


Hösten 2016 - här ser ni också hur man kan klippa/beskära sina foton så att de är i två plastfickor. 
Bilden på båten i vattnet är beskärd på förhand så att en del är 10x15 cm och bilden på fönstret är en 10x15 cm bild som jag fysiskt klippte mitt itu så att den skulle passa i de små plastfickorna. Hoppas ni förstår vad jag försöker förklara, haha. 


Bara så att ni vet, detta 12x12 albumet är GIGANTISKT! År 2016 rymdes i 16 plastfickor och det ryms dubbelt (om inte trippelt) mera dit ännu, så jag tänker göra 2017 i samma album, men med en plastficka mellan där det bara står året. 

Här har jag använt de stora journaling korten för att jag inte hade tillräckligt med liggande bilder.

Så här kan ett uppslag se ut! Jag tycker om att färgmatcha, haha.
Hoppas ni blev inspirerade eller tyckte det bara var intressant! Jag är så nöjd då jag äntligen fick tummen ur och gjorde klart 2016. Nu kan jag snart beställa bilder från detta år och fortsätta med det material jag har, korten tar inte slut i första taget. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar