Portfolio

torsdag, december 07, 2017

Finland 100



I måndags körde jag och Zoey hem till mina föräldrar och lillabror i Terjärv. Vi spenderade ett dygn där, varav en stor del bestod av att vara ute på ängarna och i skogen. Bilderna är från tisdagsmorgonen, det var så otroligt vackert! Zoey var glad i långlinan, hon sniffade runt, klättrade på stenar och dök ner i buskar helt orädd. (Men sen blir hon rädd när grannen hängt ett lakan på tork). Logiskt!


Älskar den här bilden. Zoey och månen!


Ett dygn här räckte för att fylla mig med ny energi. Den senaste tiden har jag haft sömnproblem och känt mig stressad så detta behövdes. Längtan efter ett eget hus ute på landet är sååååå stort, både jag och Ronnie vill bo på landet, nära skogen och långt från grannar, haha. Lägenhetsliv är bra på många sätt men efter 6 år av det börjar det räcka. Tänk nu, levde med denna natur utanför dörren i 11 år. Och jag är glad att jag tog vara på den då. Naturen betyder så mycket för mig. Och tystnaden på landet alltså, så skönt! Och då bor jag inte i någon storstad utan bara lilla Jakobstad. 



Grattis Finland 100 år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar