Portfolio

tisdag, januari 09, 2018

Bröllop: I said yes to the dress!


Som ni ser har de senaste bröllopsrelaterade inläggen dykt upp på tisdagar och det kan ni vänta er i framtiden också. Så kom ihåg att kika in här varje tisdag!

Idag ska ni få läsa om dagen då jag hittade min brudklänning! Det var den sextonde december 2017 då jag, mamma och min kompis Sanna for till boutiquebeauty i Vasa för att jag skulle prova brudklänningar. Jag hade bokat tid ett par veckor före och for dit med öppet sinne och redo att prova alla möjliga slags klänningsmodeller. Alla bilder är fotade av > Sanna < aka vår bröllopsfotograf!


Butiken var i ett vackert gammalt hus med högt i tak och där fanns de vackraste brudklänningarna!
Jag fick välja ut de jag ville prova och jag plockade ut de med spets och tyll, tog mig god tid och försökte ignorera prislapparna. Jag hade inte planerat att köpa något utan bara prova och se vilken slags modell passar mig. 




Till sist hade jag hela ställningen full av klänningar jag ville prova!

Så många vackra klänningar!

Jag tror detta var den första klänningen jag provade. Det är intressant hur en bild inte visar vad jag kände inombords och vad en bra vinkel kan göra, haha. Klänningen var för liten, ärmarna konstiga, jag kände mig instängd och ful och sen ser jag den här bilden och tänker "vad var det för fel på den klänningen, den ser ju jättefin ut!". Så jag fortsatte prova klänningar, med olika ärmlängder, material, modell, osv. Jag provade åtminstone 15 klänningar totalt!


Denna klänning (bild ovan) skulle ha kunnat vara the dress om den skulle ha funnits i min storlek. Såklart var det en modell som inte tillverkades längre och kunde heller inte beställas flera av. Den var mycket simplare än vad jag trodde jag skulle gilla, så det överraskades jag av. Men min klänning väntade strax bakom hörnet. Försäljaren hade valt ut en klänning åt mig som hon trodde jag skulle gilla och jag provade den. Och när hon hade knäppt knapparna visste jag att det var min klänning! Mamma och Sanna var också överens, denna var the one! Sen frågade mamma priset........
"Originalpriset är över tusen euro men nu är den på rea för 440€".
Så vi kunde ju inte av förklarliga skäl lämna den där utan vi köpte den och jag trippade glatt genom snöyran till bilen bärandes på min drömklänning. ❤


Klänningen på bilden är självklart INTE min klänning. Men den har vissa likheter.
Min klänning var sist och slutligen väldigt mycket som det jag hade tänkt mig, mycket spets.
Det är allt ni får veta.

brudklänning: check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar