Portfolio

tisdag, januari 02, 2018

Bröllop: Save the date


Mindre än 9 månader kvar till bröllopet! Idag ska ni äntligen få se bilderna från Save the date fotograferingen vi gjorde i september med min bästis och bröllopsfotograf Sanna!
Eftersom vi kommer att gifta oss på hösten ville vi ju självklart passa på att fota save the date fotona så länge det fanns löv i träden. Sanna hade hittat ett jättefint ställe mitt i stan där vi fotade en bra stund. Både jag och Ronnie tycker verkligen inte om att vara framför kameran men eftersom det var en kompis som fotade kändes det mycket bekvämare, även om vi hade lite problem med att inte skratta hela tiden.

 Vår bebis ❤ Zoey skulle ju självklart vara med!
 ❤ den här bilden alltså ❤ 

Och om ni undrar varför vår hund är med på varannan bild är det ju för att hon ska också vara med på bröllopet! En sten föll från mitt bröst när vi slutligen bestämde oss för det, jag ska skriva mer om det en annan dag. Hon är en familjemedlem och det skulle inte kännas rätt om inte hon vore där med oss. 


De slutliga Save the Date fotona blev såhär efter många timmar framför datorn. På fotot, bakom etiketten står också datumet men det vill jag ännu inte avslöja för er. Jag och Ronnie gjorde dem tillsammans. Eftersom save-the-date kort knappast är ett välkänt koncept för alla gjorde jag små etiketter av sidor från en växtbok där jag skrev Gott nytt år, var vi gifter oss, datum och att den formella inbjudan kommer senare. Jag dekorerade också kuverten med växtmotiv och köpte frimärken med vackra höstmotiv. 


Jag tycker det ger en hint om vad som komma skall, ett höstbröllop med skogstema och mycket DIY. Eller vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar