Portfolio

måndag, januari 01, 2018

DIY Leather Journal

Jag gjorde inte många handgjorda julklappar i år men denna är nog min favorit! Jag tillverkade den åt min pappa i julklapp. Läderdagboken/kalendern/Traveler´s notebook, vad du än vill kalla den, är gjord av en gammal läderväska jag köpte på loppis. Jag tog tillvara på låset på själva väskan och skapade kalendern runt den. Den har en stor ficka inuti och en gömd ficka bakom innerfodret. Jag var tvungen att använda två bitar av läder som jag sedan sydde ihop med kryssena på framsidan - en detalj som gör hela läderkalendern unik!

En tehnyt monta käsintehtyä joululahjaa tänä vuonna mutta tämä on minun suosikki! Tein sen isälleni joululahjaksi. Nahkapäiväkirja/kalenteri/Traveler´s notebook, mitä ikinä haluat kutsua sitä, on tehty vanhasta nahkalaukusta jonka ostin kirpputorilta. Laukussa oli hyvä lukko ja loin kalenterin sen ympärille. Nahkakalenterissa on iso tasku sisäpuolella ja vuoren takana löytyy piilotasku. Minun oli pakko käyttää kaksi palaa nahkaa jotka ompelin yhteen ristikkosaumalla. Mielestäni se on koko nahkakalenterin hienoin yksityiskohta!


Kalendern har fyra gummiband så du får åtminstone fyra häften inuti.
Kalenterissa on neljä kuminauhaa joten saat ainakin neljä vihkoa sisälle.


Processbilder
Prosessikuvia


Vad tycker ni om den?
Mitä mieltä olet siitä?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar