Portfolio

måndag, januari 22, 2018

En skön helg

En helg med inga planer - förutom att sova så mycket som möjligt var precis det jag behövde. Jag fick sova ända till tio!? Kommer inte ihåg när det senast skulle ha hänt. Tack Zoey! 


Vi har varit i hundparken och träffat kompisar, Ronnie har bakat bröd och gjort hemlagade hamburgare, jag har suttit mycket vid skrivbordet och skrivit brev, pysslat med min planner och pysslat små grejer som mina brevvänner ska få.


Mitt favoritställe!


Smälta vax till sigill, vika små påsar av boksidor, dekorera kuvert med fina bilder och washitejp, stämpla vackra motiv på papper och kuvert. Skriva brev på loppisfyndat brevpapper. En stor kopp te, choko och musik eller en podd i öronen. Då njuter jag! 


Hade tänkt behålla detta inlägg svartvitt men måste bara visa hur långt (eller kort, det beror på hur man ser på det) jag har kommit på mitt broderi av sugar skull mönstret på ETT ÅR. Nu är det alltså ett helt år sen jag började och jag har nästan kommit halvvägs. Men då har jag haft väldigt långa pauser ibland. Ser framför mig hur vacker den kommer bli i en maffig guldram. Det är konstigt att jag har tålamod med såna här grejer och inget tålamod alls med att t.ex stå i köer, vänta på att Ronnie ska få färdigt maten, vänta på paket jag beställt osv. Hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar