Portfolio

tisdag, februari 13, 2018

Bröllop: 200 dagar kvar

Idag är det 200 dagar kvar till bröllopet. Känns som att tiden börjar gå fort nu och det finns mycket kvar att göra. 
Idag ska ni få en update på vad vi har fixat, vad som är på gång och vad som ännu måste göras. 



Jag:
Klänning: ja; köpte i december.
Skor: nej, har ingen aning vad jag vill ha.
Smycken: vet ungefär vad jag ska ha, har ännu inte beställt.
Läderjacka: samma som ovan.
Vigselring: guldsmeden har beställt stenarna så snart börjar tillverkningen!

Åt Ronnie har vi ännu inte skaffat någonting.



Festlokal: Lappfors Paviljong
Bröllopsporslin: mattallrikar 25st. Assietter 56st. Jag fortsätter leta!
Ljusslingor: köpt några förp. Tänkte låna resten av familj och vänner.
Mässingsljusstakar & lyktor: har några men behöver många fler.

Bordsdukar, löpare, filtar, tavelramar, tyg för stolar, och allt diy dekorationer är ännu inte införskaffat eller tillverkat.
Har tänkt fara en runda till Ikea här i vår. Håller dessutom ögonen öppna på bröllopsloppisar och vanliga loppisar.



Från provdukningen i september.


Har lärt mig göra vaxsigill så nu ska jag beställa ett sigill med vårt monogram på!


Guldsmedens skisser på min ring!

Andra saker vi fixat:
Fått offerter från olika caterings, nu ska vi bara välja!
Bokat konditor för bröllopstårta!
FÅTT DRÖMFOTOGRAFEN till vårt bröllop! Jag skojar inte men jag hoppade av glädje när detta blev klart. 

Vi har fortfarande inte bokat ett band, tips tas gärna emot! Vi skulle gärna vilja ha ett ungt, alternativ/indie band! Så det är helt onödigt att tipsa om dansband här i trakten för det är inget för oss. Kan också ha inslag av jazz och blues. Kanske det finns någon vid musikhuset här i stan som vet något?
I värsta fall får vi väl fråga om alla våra familjemedlemmar och vänner som är musiker vill uppträda med något, istället för att ge en bröllopspresent? Kan man göra så? Vad tycker ni? Det finns många musiker nämligen....

Jag har säkert glömt något men detta är vad jag kommer ihåg just nu, haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar